Pages

Tuesday 10 September 2013

MERDEKA


TANGGAL 31, BULAN LAPAN 57,
MERDEKA.. MERDEKA..MERDEKA...

Hiii.. masih tak terlambat la kan aku nak update pasai entry merdeka tahun ni.. Dah 56 tahun kita merdeka. Alhamdulillah. Malaysia aman senantiasa (walau ada
 jgk yg nak porak perandakan keamanan kita huhh)..

Sempena hari kemerdekaan kali ni, mcm besa la, aku mmg selalu join kawad kemerdekaan. hihi.. Dkat 5 tahun berkhidmat di Pejabat Pengarah Tanah dan Galian Pulau Pinang (atau dikenali sebagai PTG hihi), dah 4 kali perarakan kemerdekaan aku join (dari 2009 - 2011 & terkini 2013)..Haaa semangat dak?? Tahun 2012 ja aku x join sbb konon2nya nak rest sat. Seingat aku la, tiap2 tahun mesti PTG akan menang (walau bukan no 1 la..maknanya dpt no. 2 @ no. 3 hahah) Bangga seketika.. Tapi tahun lepas (2012) tahun yg aku x join tu, PTG dapat johan!!!!!! Tergezut badak mak seketika.. So, tahun ni aku pun join balik. (Tak la mengharapkan dpt johan, at least top 5 ka ok la kan..)

Untuk pengetahuan uolss, sejak aku join kawad dari tahun 2009, latihan semuanya dibuat dalam bulan puasa okkkk... Tahun 2009 ngan 2010 mmg latihan dan perbarisan hari sebenar pun masa bulan posa okkk.. so, bayangkan lah tahap keletihan kami masa tu.. huuuuuhuhu.. Tabah kan hati.. Mujuq la tahun ni perbarisan lepaih raya.. hahaha... abis ja perbarisan, apa lg bertempiaran pakat dok cari ayag.. hihihi

So, nak share la gambar hari perarakan (skitt ja gambag. Ni pun ehsan rakan hahaha)..

Tahun 2013

Kali ni kawad merdeka diadakan di Padang MPSP. Dekat ngan dewan Tun Abdullah Ahmad Badawi. Ala, dekat ja ngan Roadwalk Taman Selat. Ishhh.. dekat ja ngan jetty.. Tau dk?? Buat tau ja la.. :) Masa tahun 2011 pun perarakan di tempat ni jgk..

Masa kami menghampiri stage utama

                                        "Pandangggg kanan!!!"


                                  Btoi2 depan main stage :)
   Inilah barisan kontijen kawad Pejabat Pengarah Tanah dan Galian Pulau Pinang..

Haaa.. cer cari mana aku?? Amacam pakaian kami, ok tak :).. Keputusan pertandingan perarakan merdeka di akan diumumkan pada 16 Sept nnti..


 Tahun 2010

Hat ni masa tahun kedua aku di PTG. Masa ni perarakan kt Padang Kota.. Haa hampa pnah mai dk? femes tmpt ni, ada food court (makanan hat femes mesti la pasemboq hihi). Hat best klu makan mee sotong ngan ayag nyog boh eskrem huhhhh.. sedap woo... X caya, tgk bukti hahaha..

                            OOpppss.. model makanan mmg x dak org lain dh hihihi..



Okey2, teruskan bab kawad kemerdekaan. Tahun 2010 ni adalah kali kedua bagi aku. Masa sesi raptai, che abe aku mai teman. Al maklumla masa tu baru beberapa minggu bergelar tunangan org hahaha (poyo ekk..).. So, sanggup la en hubby tunggu smpai selesai (hampa nak tau dia tunggu kat mana??) Dia bleh tidog dlm kreta smpai x sedag apa.. Errr actually hat tu mmg hobi en hubby ye hihihi (jgn mara arrr).. OK, berbalik pada kesah kawad kemerdekaan, jom kita tgk skit gmbag2 pada masa tu.

Hat ni masa hari raptai..




Nampak aunty yg baju merah tu?? Ha aunty ni mmg semangat merdeka btoi. Dia dok jaja yg dia lahir time merdeka. Abih semua kontijen dia p buat kalut nak bergambag hahaha.... Ngan aku2 skali smpai terjelen lidah hhuhu



Hat ni masa hari sebenag...

Kontijen kami serba pink tau... Posing depan Dewan Undangan Negeri


Hat ni sesi bergmbag ikut unit. Ni geng unit lama aku. Unit Pembangunan Tanah.. 

                               Ni masa dok pulun jalan dah...         

                               Masa ni dh smpai stage utama..


                               Time ni dah lega sebab dah melepasi dewan utama.. haha


                             
                                         Hat ni semua kontijen lain2 yg join perbarisan....




Huhu... tapi gambag masa perbarisan tahun 2009 ngan 2011 tak dak... huhuhu...
















No comments:

Post a Comment