Pages

Thursday 15 August 2013

SUNYI SEPI

Assalamualaikum wahai kalian.....

Owhh.. sunyinya.. Nak tgk org lalu pun jarang2. Dah tak dak bunyi org bising2, jeritan panggilan di sana sini, bunyi lagu berkumandang, org masuk bilik ni pun bleh kira brapa kali sehari. Nak bersembang pun dengan PC ja. Haduhhhh... bleh stress jgk mcm ni. Ni baru tak sampai sebulan dh rasa mcm x tentu arah. Rasa mcm kera sumbang pun ada dok kt sini.... Korang paham tak??? apa yg aku bebelkan ni.. :(

Tempat kejadian : Opis
Waktu                   : 8.00 pg -5.00 ptg
Tarikh                   : Isnin hingga Jumaat (setiap mggu)

Dulu, bila balik rumah ja aku dh teringat2 fail2 atas meja yg nak kena settle pada waktunya. Tak pernah henti sbb fail yg masuk dan keluar dr bilik aku pun tak berhenti2. Kadang2 sampai kena ligan masa sbb nak settle kan fail2 tu. Bleh kira dengan jari brapa kali dlm seminggu aku p makan lunch (tapi tetap tembam huhuhu pelikkk) sbb nak habiskan kerja. Aku klu bleh nak elakkan stayback sbbnya aku rasa masa kt umah terlalu singkat. Asal balik ja, jem teruk. Dah smpai umah, lepas buat itu ini, dlm pkul 9.30 ke 10.00 mlm aku dh gelong. Ksian hubby aku sbb nak skype ja, aku dh terzzzzzzz... Mana taknya, dia balik keja, smpai umah dlm pkul 7 mlm (sini pkul 11 mlm). hah, nak mandi, masak makan bagai, mau tak dekat kui 12++ tngh mlm.. Masa tu dh tentu2 aku dh mimpim sampai ke mana ntah..

Tapi lani, bila mai opis ja, mcm dh kurang motivasi. Dulu, wlw bnyak kerja bertimbun2 fail, lain perasaannya. La ni fail tetap masuk, 'msalah' public hari2 masuk. Preparation utk bil cukai dok buat. Tp yg membezakan adalah SUASANA.. huhuhu bosannya hanya Syamsul ja yg tau hahahaha.. sbb dulu dia bos Hasil, la aku plak yg menanggungnya (ntah brapa lama plak)..

Bosan?? Sunyi?? Stress?? Betoi la tu.. mmg semua tu aku rasa. Dulu kalau ada masalah ttg kerja atau staff, ada jgk la 3 sekawan nak dibawak berbincang. La ni nak bincang ngan sapa??? Teruih p kat Pengarah. hadoiiii... Dulu, klu ada palnning nak buat kursus/problem kerja/ msalah disiplin staff, bleh jgk buat meja rundingan ngan 4 org ahli tetap. La ni???? ngan sapa oooiiiiiii aku nak berunding....

Dulu, asal siap ja fail, letak ja ataih meja. Jgn bimbang, pasti akan keluag la fail tu. Klu nak cari fail apa2, senang ja, panggil ja Ah Hin (pencari fail yg sgt berjaya) pekerja yg paling rajin aku pernah jmpa slama aku kerja ni. Kira boleh mengada la kan. Mana taknya, fail yg keluag masuk bertimbun2 kot. Kadang klu aku cuti 2,3 hari atau kursus seminggu, mau nya bila mai opis bleh nmpak aku separuh ja kt meja tu. (tu nak habag betapa bnyaknya fail masuk).. La ni, nmpaknya aku diberi peluang 'rest' sat kot slpas 4 tahun lebih aku bersilat ngan fail2 tu semua. huhuhu.. Trus trang la, aku stress la bila mcm ni. Kadang rasa mcm kurang produktif.. x dak semangat.. Sebabnya aku rasa aku keseorangan kt sini. environment pun SUNYI sgttttttttt... huhuhuhu

Sekian..... :(




















No comments:

Post a Comment