Pages

Wednesday 16 January 2013

Graduation- DPA

Assalamualaikum..

Alhamdulillah dh slamat pun berkonvo (DPA).. Ari ahad pagi, bertolaklah dengan "icha" menuju umah hubby (tapi adik ipag manis ja yg masih dok di sana)..huhu sian dia, dok sowang2.. Dulu dok berdua ngan abg, tp sejak abg berhijrah, maka tinggallah si "adik manis" menyolo disana (umah di Subang ye..).. Maka, arakian setiap kalinya daku ke sana atas apa jua urusan (p kursus DPA, meting di KL, urusan di Putrajaya, latest skali convocation DPA) maka tidak lain dan tidak bukan adik ipagku a.k.a adik manis akan "terpaksa" hihihi menvolunterekan dirinya mengambil dan menghantar daku utk urusan2 tersebut...

Ari Isnin (14 Jan '13), pkul 8.00 pg btolak le ke PICC untu sesi raptai..teringat masa masih "peserta DPA", kami sidang A & B paksa rela menjadi sebahgian urusetia untuk FELO Intan dan Konvokesyen DPA 2010. Kami ditugaskan kpd bebrapa bahagian. Aku n the geng (kak aini, jashida, hazwani, shazwani n ramai g..sori tak ingat) dok kt bahgian pendaftaran... jnuh gak la..mmg kecoh hari kejadian. bertrabur.pening kot tgk depa punya dok pi mai, pi mai dok tang tu jugak..hihi... mmg stress la kan..sbbnya dok tgk depa smua happy dh nak graduate, tp kami dok ada few months to go..oh no!!!.. (tu dulu la..hihihi)

Slasa (15 Jan '13), seawal 4.30 pg dah tebeliak bijik mata, tapi masih memeramkan diri di katil..huhu...awai lg kot.. so hp diteruskan snooze kembali.. kui 5 bgun n trus mandi.. adik manis masih tergolek di ruang tamu... maka bersiap lah kami berdua utk bergerak pkul 6 pg..hoho... depa suh ada kt sana dlm kui 7..so, dengan lajunya "icha" adik manis membelah keheningan pagi.hihi.. huh, dengan pakaian istiadat No. 1, terpaksalah aku mngeraskan diri di seat tu smbil mngontrol seatbelt dr merenyukkan baju ku itu... Sampai ja di PICC, mancari surau.. pkara lucu berlaku.. ada la sorang hamba Allah ni bertembung dgn kami, dia nak naik tgkt atas (ke surau gak) dia nak naik lift yg kami naik td. tp aku gtau kata lift tu mmg takat level ni ja.. dia gtau eskelator tak gerak g. tp aku meneruskan perjalanan menuju ke eskelator itu. aku tgk on ja lampu tepi eskelator tu. sua ja kaki, eskelator bergerak.. hihihi... (mmg la eskelator tu tak gerak klu dia tak detect pergerakan kt tangga eskelator) huhu.. adik manis suda  ketawa hahaha....

Smat lg posing sblum kembali turun ke lobi..perut pun berbunyi, apa lg kami melangkah ke cafe...membedal nasi lemak, roti, buah2an.... kopi..kenyang perut, maka kami pun berpisahla...sbbnya adik manis kna p opis.. so aku pun meneruskan perjalan ke hall.. sronok dpt berkumpul jmpa kawan2...dptla tgk ramai mommy yg memboyot. Walau boyot, tp stll leh pakai baju istiadat tu..hihi ada sorang kwan ni, dh 8 bulan preggy, perut obviously dh besar. dia pakai baju hubby dia..hihihi...seb baik la ada bju hubby kan.. so aku pun mengambil berkat mommy2 ni smua.hihi.. tp aku tgk, keadaan hari ni taklah setruk last konvo.. taklah berterabur sgt..hihih...


Ni la antara sahabat yang berduet dengan aku utk sama2 mengharungi susah senang masa modul OBS. Huhu.. Jari2 tangan kanan aku krem utk beberapa hari. Nak makan x mmg payah. Che Sema hih (Asma) la yg bantu bg aku makan hihi.. Pastu kebetulan, aku dan Asma kena ambil modul Hubungan Antarabangsa (IR) bersama dengan batch DPA 2012. huhu.. Sebabnya, pada masa modul  (IR), aku terpaksa balik ke Penang. Mak aku sakit. Asma plak masa tu kena Viral fever. So, kami berdua terpaksa 'mengulang' modul tu huhu.. Pengalaman 'mengulang' modul bersama batch DPA yang lain mmg la x menarik hihi. Sbb apa? Sbb kita akan jadi org asing a.k.a alien di kalangan batch itu. Mana taknya, tiap batch, ada tudung yg berlainan warna. Baju batik pun berlainan mengikut batch. So, kami 2 ja tudung kuning, yang lain dlm 100++ org semua tudung biru. Tak ka 'pelik' kami dua org. Baju batik depa kaler ungu. Tup2 tetiba ada plak org berbaju batik kuning. Errr sapa lg. Kami dua la... huhu.. Stress la jgk. Tapi, apa hal. Lantak la kan. Yg penting kami tak yah terkocoh2 lari sana sini buat aktiviti fizikal hihi...


Ok, berbalik pada graduation :)... Ni la gmbag yg ada.



Ni masa kami tengah beratur nak naik pentas..





Ni la rakan sesidang (Ada ek perkataan tu hihi) Sidang B





Sebelah kiri skali tu kak Noraini. huhu dia la 'kak' aku yg paling best. Mmg baik sgttttttt orgnya.. Tak kan ku lupakn jasa baikmu kak . Dan yg tengah tu pun sama. Jashida.. Grupanya, dia ni kakak pada kawan skolah menegah aku (Latifah). Kecik btoi donia kan... Jash, hg mmg best :)..  Aku tak kan lupakan kebaikan hampa semua sepanjang perit jerih 6 bulan tu. Mmg tak kan terbalas pengorbanan n kebaikan hampa semua. Panjang sgt la klu aku nk cerita. Nasib aku mmg baik sbb berjumpa ngan hampa sepnajng 6 bulan tu. Bagi yg dpt kwan tikam belakang, mmg perit la.. DPA ni la bleh tunjuk sapa diri kita yg sebenanya. Sapa sahabat dan sapa lawan.



Masa dok tggu turn dlm hall tu, tetiba ja rasa sayu..kalau la org2 yg aku sayang ada bsama (mak, abah, hubby...).. especially my parents..rasa proud agaknya..tp apa2 pun, ramai jgk kwan2 yg dtg sndri, mcm aku ni..so, layan je la kan... tp aku ditemani adik manis :).. time mkn ja dia pun muncul hahaha.... tq sis :) sbb terpaksa menyusahkan dirimu hihihi... so, tahniah la smua ek.. tata












No comments:

Post a Comment