Pages

Monday 29 April 2013

3 Bulan.......

Assalamualaikum dear,...


Entry kali ni ttg 3 bulan..  Bleh kata kebnyakan wanita yg bekerjaya, kahwin ja Insyallah ada rezeki dariNYA, maka bercutilah kalian selama 3 bulan. Apa lg, maternity leave la kan... Walaupun KAMI blum ada 'rezeki' yg ini lagi, tapi aku pun bercuti jgk 3 bulan hihi... hah, camna tu??? Demi memikirkan kasih sayang antara KAMI, maka aku memutuskan utk apply Unpaid leave (cuti tak dk gaji) selama 3 bulan... 



Bila aku decide nak bercuti ni, mcm2 feedback yg aku dpt. Ada yg stuju, sokong aku, tp ada jgk yg secara indirectly nk bgtau kesan yg aku akn terima bila aku amik CTG ni. Ye la, keja gomen la kan. Aku akan hilang seniority n effect pencen aku (kata depa la). Ada jgk yg bertanyakan bila hubby nak balik sini (stay kt sini), knapa nak dok jauh, susah dok jauh, susah nnti bila ada anak, bla..bla..bla... Tapi tak pa, sbb bagi aku, kadang kita ni kna buat jgk pilihan antara kuaga dan kerjaya. Org yg tak duduk dlm situsai KAMI, tak akan paham mengapa dan kenapa ini yg menjadi pilihan... 

Hubby aku tak pernah paksa aku ikut dia. Dia memahami. Kebetulan mak aku pun sakit. sebelum ni ( sebelum p kursus DPA 6 bulan) tahun 2011, aku dh apply n lulus pun cuti CTG ni, tapi dapat plak panggilan kursus ni, maka stelah berbincang ngan hubby, dia suh aku truskan kursus bg habis dulu. hmm, aku follow la. Ye la.. Syurga bwh tapak kaki suamikan hihihi.. So, lpas ja slesai kursus 6 bulan tu, aku pun pulang ke opis sprt biasa.. Niat di hati nak apply CTG la kan. tpiiiiii... SYMP... buat keja opis dulu ye.. Apa2 pun  alhmdulillah akhirnya dpt juga aku bercuti.. (berat ati jgk sbb terpaksa biarkan adik ngan abah yg jga mak).. 


3 Bulan..... bnyak yg KAMI lalui bersama. Maklumlah, dari sejak nikah smpai dkat 2 tahun kami tak pernah idup bersama mcm pasangan lain. Demi rezeki, KAMI pun berjauhan. jadi masing2 terpaksa buat pengorbanan kan. 


3 Bulan... bnyak yg KAMI pelajari.. Mengenal perangai, ati budi masing2.. dan yg paling buat aku happy sbb aku dpt jgk laksanakan tanggjwab aku sbgai isteri dgn menjaga, memasak makan minumnya, jaga pakaian, jaga hubby masa dia sakit. Aku cuba yg terbaik. Sbb pada aku, dgn cara ni, kami dpt eratkan hbungan bersama. Bertuah pada pasangan2 lain kt luar sana yg berpeluang duk bersama. Bnyak pahala yg seorang isteri bleh dapat hanya dgn melaksanakan tggjwab memasak, membsauh, sedia makan pakai, layan suami, jaga masa dia sakit.. senang ckap, buat perkara yg menyenangkan dan mengembirakan suami.. Paling seronok, sembahyang berjemaah bersama. Rugi kan pada yg ada peluang mcm ni tapi tak digunakan. mcm KAMI, hnya sekali skala. Sbb tu aku buat keputusan nak cuti walau cuma 3 bulan. 


3 Bulan.. bnyak yg KAMI harungi.. Memang la kehidupan asam garam perkahwinan ada manis dan pahitnya.. Kalau selalu ada manis ja, kdg2 terselit pahit dan masamnya kan. Baru la cukup ramuan perkahwinan.. Walau pahit, tpi rasa manisnya lebih kuat mengatasi kepahitan.. hahaha... KAMI kan tak sempurna. pasti ada lebih dan kurang kan.. Tapi, KAMI bahagia :)..... Ala apa la sgt kan 3 bulan nak banding ngan pasangan lain yg dh idup bsama berpuluh tahun.. lgi la bnyak Pahit, manis, masam, masin, maung bagai kan..hihihi..


3 Bulan... Alhamdulillah, KAMI berpeluang duduk bersama walau seketika. Ikutkan hati tak nak berpisah dan berjauhan darinya.. rasa tak sanggup bila memikirkannya.. tapi itulah, KAMI percaya yg DIA ada perancangan yg lebih baik utk KAMI. Rezki anak?? KAMI masih diberi masa olehNYA utk hidup berdua. Mungkin kami belum puas berdating berdua lagi kot hihihi... KAMI redha.. Tipulah, kalau kata KAMI tak pernah rasa terkilan, tapi KAMI percaya pada perancanganNYA :) kan en hubby kan hihihi.....


3 Bulan.... Syukur aku diberi peluang utk datang ke negara org yg jauh berpuluh ribu KM.. yg aku sendiri tak pnah terbayang nak ke sini (Dubai).. Ini lah 'harga' yg KAMI perlu bayar utk pengalaman2 yg KAMI lalui...


Aku berharap KAMI akan dpt buat perubahan dan perbaiki apa yg terkurang dalam perhubungan KAMI.. dan KAMI akan cuba kekalkan kemanisan yg KAMI lalui bersama dgn izinNYA..  Semoga ada pelangi yg indah buat KAMI kelak :)




Jadi HARGAILAH pasangan anda selagi anda berpeluang bersamanya.... 



I Luv u sayang....






















No comments:

Post a Comment